fjortonde december

Hej på er!
Igår kollade vi på Lucia 07:45 och åt lussebullar och mjölk till frukost, supermysigt! Sedan fixade vi i ordning oss och lämnade av Alfred hemma hos mamma och pappa och begav oss in till stan för att handla julklappar (för en gångsskull), nu har jag bara en julklapp kvar att köpa så det känns riktigt bra!
 
Innan vi åkte hem sen så gick vi för att kolla på julgranar, hittade en liten fin "skogsgran" (alltså ingen sån där superfin kungsgran, fastän jag var liiite sugen på en) som ser sådär typiskt julgranig ut, ganska liten och inte så värst tät men fin! Efter det så adventsfikade vi hos mamma och pappa och åkte hem med Alfred igen. 
 
Sen på kvällen så satte vi på filmen Astrid Lindgrens jul och pyntade julgranen med filmen i bakgrunden (lite av en tradition) och sen när vi var klara kollade vi på adventskalendern Tomtemaskinen som vanligt. 
 
När vi skulle gå och lägga oss sen så läste jag på Aftonbladet att man skulle kunna se en meteorsvärm (hittade info här och på wikipedia nu : 13-14 december – Geminiderna. Cirka 50-100 stjärnfall i timmanså gott som hela natten så jag sprang ut och gick omkring i trädgården med ögonen mot natthimlen (vilket var ganska jobbigt för nacken efter en stund haha) men visst såg jag flera stjärnfall efter varandra, så häftigt! 
 
Idag ligger det ett tunt lager av frost och snö på marken så ska njuta utav detta! Vet inte när det försvinner igen nämligen... Hoppas ni har en superhärlig måndag ♥ Kram på er!
 
1 ISA:

skriven

snacka om julig gårdag du hade då, mysigt :))

SVAR: haha jaa, ni har väl störst chans att klara er från kräkandet om ni tar fram den preciiis innan, bra strategi ;)
Kalle Anka är verkligen ytterligare en sån grej jag romantiserar hur myyyyysigt det är, men jag är som du och tröttnar efter två sekunder. Men ja, traditioner ska hållas. haha ;)

Svar: Ja, herregud den var superjulig :D haha men visst ser man fram emot kalle anka varje år, borde kanske lära mig snart men kan ju ta tillfället i akt och ta en tupplur i soffan om inget annat innan julklappsöppningen ;)
anna sofia

Kommentera här: