femtonde oktober - uppdatering med balsammetoden/sls-fritt

Lovade uppdatering om håret i helgen och nu äntligen, en aning försenat, är allting fixat och klart! Tänker inte dra upp det så mycket eftersom att jag redan skrivit ett långt inlägg om balsammetoden och bilder för varje gång jag tvättade håret HÄR, så ni kan checka det först om ni känner för't! 
Idag tänkte jag bara skriva hur jag tycker att det är att tvätta med ett sls-fritt (sulfatfritt) schampo. 
 
Det är ingen stor skillnad från att gå från balsammetoden till sls-fritt, inte för mig i alla fall. Du måste fortfarande se upp med silikoner och mineraloljor, det löddrar lika mycket som balsam och tar ungefär lika lång tid. Skillnaden är ju då såklart att det är ett schampo istället och är inte lika milt som balsam (men mildare än vanligt schampo). Det kände jag efter ett tag då jag blev ganska torr i hårbottnen. Inte supertorr men åtminstonde märkvärt. Inga problem för mig för då tvättar jag håret med balsam igen och så är problemet ur världen! Jag använder också fortfarande mitt sista-schampo (med sulfater, men inga silikoner&mineraloljor) för att stortvätta någon gång då och då. 
Produkterna jag använder (ni får ursäkta den snabbt tagna bilden) är detsamma som innan förutom de två produkterna från Body Shop.
1. Balsam jag använder till både tvätt och för vårdande
2. Tvättbalsam
3. Sls-fritt schampo
4. Hair Butter (använder antingen i duschen eller som leave in)
 
Och här kommer bilderna på mitt hår! Den 1:a bilden är från när jag började med metoden och precis hade tvättat det med sista schampot. Den 2:a bilden är från när det hade gått 1 månad och den 3:e bilden är 1 månad med sls-fritt schampo varvat med balsam. 
Och mitt hår skiftar i färg beroende på ljus, har inte färgat 3 gånger på 2 månader haha.
MÅSTE även TILLÄGGA att mitt hår känns tjockare!? Alltid gnällt över hur tunt/fint mitt hår är så detta var en extra bonus.
 
Hoppas detta räckte med information! Jag kommer att fortsätta att lägga ut framstegen med håret då jag gärna tittar tillbaka på detta senare och ni kanske får ut något av det också. 
See ya!
1 VERONICA - fashionblog:

skriven

Fantastiskt inlägg tjejen! Underbart! :) Ha en fin dag!

Svar: Vad glad jag blir! Tack så mycket :D Detsamma!
anna sofia

2 Linnea:

skriven

Åh, vill prova detta!

Svar: Ja testa vetja! Man kan ju ge det någon månad om man vill se om det passar för en :D Och vill man kan man skippa balsammetoden och direkt köra på sls-fritt, tar lika lång tid för håret att vänja sig tror jag :)
anna sofia

3 Matilda :

skriven

Har aldrig testat balsammetoden, men det verkar intressant!

Svar: Ja det tyckte jag med när jag läste om det först, tog ett tag innan jag började dock :)
anna sofia

4 Bintu Malm Fraser:

skriven

Jo men visst ser det "fylligare" ut på sista bilden. Jag tycker att man kan se skillnad. Synd att man inte kan känna på håret igenom skärmen :-) Jag kan ju tänka mig att skillnaden känns .

Svar: Vad roligt att man kan se det också! För om man drar händerna igenom så känner jag att det är mycket tjockare, speciellt vid rötterna då jag tror att det växer ut mer nu när jag slutat med mineraloljor :D
anna sofia

5 johanna:

skriven

Fin blogg du har!
Ha en bra fredag! <3

Svar: Tack så mycket! Detsamma <3
anna sofia

6 N A T H A L I E :

skriven

Wow vilken skillnad! Kul och bra tips :)

Svar: Eller hur! Roligt att du tyckte om inlägget :D kram
anna sofia

7 linah:

skriven

ha en grym helg!!

Svar: Detsamma!
anna sofia

8 AW - Fotograf:

skriven

De sköna är väl att jag fick igång alla moddar, kan inte köra utan! Haha!

De är så värt de, sims 4 är grymt!

9 Turid:

skriven

De så skikkelig bra ut :)

Svar: !:D
anna sofia

10 N:

skriven

Bra inlägg! :)

Svar: Tack! :D
anna sofia

11 ♀ P E A C E R E V ♀:

skriven

Jag kanske ska ge balsammetoden en chans jag oxå :O

Svar: Ja kanske det! Skadar ju inte att ge det en chans :D
anna sofia

Kommentera här: