femte september - höstgryta

Om jag fick välja en maträtt att ha som den ultimata "comfort food:en" (tröstmat känns lite fel att säga, jag är ju inte ledsen eller behöver trösta mig med något. Men en maträtt som får mig att må bra helt enkelt, som är mysig - om man nu kan kalla mat mysig. Det känns i alla fall som att få en varm kram när jag äter den här rätten haha, slut på småsnacket men comfort food stämmer bättre in) så skulle jag säga höstgryta! En gryta med paprika, purjolök, grytbitar, curry, creme fraiche - nämnde jag CURRY. Åh så gott! 
Psssst! Är min inte min kokbok den sötaste!?
 
 
 
 
1 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

Mums! Det där såg verkligen gott ut!

Svar: Eller hur, är verkligen jättegott! perfekt en regnig dag som denna :)
anna sofia

2 Dixi Wonderland:

skriven

Åhh va gott detta såg ut att vara :D

Svar: Det kan jag säga att det var det verkligen :D Speciellt med curryn som värmer kroppen lite en sån här regnig dag :)
anna sofia

3 sandra:

skriven

åh gott!

Svar: Ahjamen det var det! :)
anna sofia

4 Beatrice Jakobsson - Fotograf :

skriven

Mums vad gott! :D

Svar: Verkligen :D
anna sofia

Kommentera här: