tvåtusensexton

Åh dessa nyårslöften jag älskar att skriva ner men nästintill aldrig fullföljer. Men bannemig om jag inte skulle ha några mål för 2016 att sträcka mig efter! Som tur är så har jag det. Att skriva listor och planera är något som jag är vädigt förtjust i, köper fina anteckningsböcker hit och dit men så vill jag inte förstöra dem med min fula handstil så de står tomma... och så slutar det med att jag skriver listor på inköpspapper istället. Någon som känner igen sig? Inte? Oh well. 
 
Tror det också ligger lite i att jag är smått rädd för "otur", kan inte skriva för långt fram i almanackan till exempel utan skriver vad som hänt när det hänt eller dagen efter. Det här är något jag vill träna bort! Och det är inte bara exemplet med almanackan utan rädslan flödar lite här och var i min vardag men det är för löjligt att skriva ned så nöjer mig med att tillägga att jag måste få bort känslan av att något kommer att hända. 
 
Min stress över alla små onödiga saker måste också bort! Jag har svårt för att se den "stora bilden" och ser endast de små detaljerna som får mig "ur spel". Om jag tappar en tallrik med min mat till exempel är min dag förstörd medan om min sambo skulle tappa sin tallrik hade ingenting hänt för han skulle inte bry sig eller tycka att det som hände var "hemskt", ingen skadades ju etc. Jag vill kunna ha samma syn på världen, vara lugn och stillsam och låta saker och ting hända UTAN att det skulle påverka mitt humör på något sätt. Men jag vet att man inte kan ändra sig själv allt för mycket, men att dra ner på stressen skulle göra mig allt gott!
 
Sen älskar jag mig själv och har inga problem med den jag är och det tycker jag är viktigt. Ge dig själv en kram någon gång då och då, vi behöver ge oss själva kärlek också. 
 
Sen har vi en sak jag vill lära mig eller prova på i år med. Att måla med vattenfärg. Min sambo är jätteduktig på att måla och teckna och vi har massor av tavlor han har gjort och jag vill också kunna. Har varit fast framför youtube nu och kollat på när människor målar i vattenfärg, berättar hur de gör och allting är så fint! Jag vill åtminstone prova, däremot är jag inte bra på att teckna så vet inte hur detta kommer att gå. Min sambo tror jag att jag kommer att lära mig tillslut men jag känner mer att om jag inte har känslan som krävs så kommer det inte att funka i längden. Vi får helt enkelt se!
Jag älskar att rulla ut yogamattan, tända lite ljus och bara vara med mig själv. Inte tänka på något annat än att andas och att göra yogaställningarna rätt. MEN det händer inte lika mycket som jag skulle vilja. Har nu en ny yogamatta som jag unnat mig själv och det har gjort att jag utövat yoga mer. Det som hindrar mig lite är att jag inte har några bra yogaklasser i närheten där jag bor. Jag älskar att göra yoga via youtube med Yoga With Adriene men en del av mig vill se om jag gör 100% rätt och det kan bara en närvarande yogalärare hjälpa mig med. Så i år ska jag försöka hitta några klasser att gå på, om jag så måste göra det själv (vilket jag är lite rädd för, men det kommer bergis få mig att växa som människa.) Och om någon vet HUR man blir yogalärare dela gärna med er om det i kommentarerna.
 
Motion... jag har hund och vi går ut och visst det räknas väl som motion men jag vill ta längre rundor, känna svetten rinna på ryggen och lyckan av att röra på mig. Detta får dock vänta till våren för jag är riktigt frusen av mig och just nu är det snö ÖVERALLT. Men så fort snön smälter kommer jag att utöka mina rundor och då är även Alfred äldre vilket betyder att han kan följa med! Just nu är han 8 månader så vi pushar honom inte på promenaderna utan vi tar det i hans takt. 
 
Jag skulle också vilja träna upp mig, tona kroppen, få lite muskler och gå upp lite i vikt. Däremot gillar jag inte tanken av att träna på gym framför massa människor så har ni tips på hemmaträningar så tar jag gärna emot dem!
Jag vill skriva mer eget under 2016, för en gångsskull kanske avsluta en novell! Stort steg för mig som tröttnar på mina egna idéer innan jag ens öppnat upp dokumentet... men ja, i år vill jag komma på något riktigt bra och skriva klart. Håller tummarna för det!
 
Att läsa är något jag älskar att göra mer än att skriva. Men av någon anledning har jag kommit in i någon slags svacka. Fick dock fortsättningen på en serie jag läser i julklapp så är fast i den igen nu och sen har jag en ny serie att börja på så än så länge har jag två böcker att läsa men på mitt konto på Goodreads har jag satt 10 böcker att läsa det här året. Jag valde inte 12 för vill inte tvinga mig själv att läsa en bok i månaden men med 10 böcker så ger det mig lite svängrum. Bara att hitta åtta böcker till då. 
Och så har vi kommit till bloggen. Vad vill jag åstadkomma med den här lilla pärlan 2016? 
 
Jag vill ut och fotografera mer, jag vill skriva mer inlägg, jag vill läsa och kommentera mer bloggar, jag vill få vänner och jag vill nå ut. Jag har inget speciellt tema med bloggen förutom att den har ordet "photo" i namnet och det är för att jag tycker det är riktigt kul att fotografera och redigera! Men jag vill ha ett större innehåll, jag vill dela med mig utav mina målningar ifall jag skulle tycka att vattenfärg passar mig, jag vill dela med mig av min novell ifall jag känner mig stolt med den, jag vill dela med mig om hur det går med att tvätta håret med balsam och sls-fritt schampo - hur långt det har blivit och om det fortfarande är fylligare. Jag vill dela med mig utav musik och videos, tankar och idéer. Kanske till och med outfitbilder. KANSKE även en youtube kanal att dela med bloggen. Well... jag är ganska rädd för idéen med youtube men jag har velat detta sen förra året så får se om 2016 blir mitt "youtube år".
 
Jag vill ha en livsstilsblogg, där jag kan kolla tillbaka på om ett år och se hur jag växt och om jag har lyckats hålla mina "nyårslöften". Jag vill att ni ska tycka att det är roligt att komma in hit, att ni ska bli glada utav det jag skriver här eller det jag kommenterar på era bloggar. 
 
Jag vill utvecklas. 
 
Om ni har idéer på inlägg så ska jag skriva ner dem, behöver all hjälp jag kan få ♥
1 Amanda Jona [SPONTAN]:

skriven

Lycka till med det du vill göra! :)

Svar: Tack så mycket! :)
anna sofia

2 ISA:

skriven

Vad härligt strukturerade och målmedveten du verkar ändå - thats great! jag vill verkligen också börja med yoga men behöver nog en "ledare" för att kunna göra det seriöst. men 2016 ska bli grymt! eller hur? KRAM

Svar: Åh tack, vet dock inte om jag kommer att hålla något då jag oftast glömmer av allt efter någon månad men ska försöka ;) Ja jag känner det med ibland, och så vet man att man gör rätt för nu har jag ingen aning faktiskt :) Verkligen, det hoppas jag i alla fall! Kram på dig
anna sofia

3 whiskeysour.blogg.se:

skriven

känner också att det hade varit kul att hålla på med youtube men det känns liksom så läskigt på något sätt! men kul!

Svar: Eller hur! Tror att det skulle vara jätteroligt om man verkligen försökte, men sen vet jag hur mycket jobb man måste lägga ner "ifall" man blir känd/stor och vet inte hur mycket jag skulle orka det :)
anna sofia

Kommentera här: